Какво прочетох през Януари и Февруари 2019г.

Здравейте книжни мишлета :)
Отдавна не съм правила такъв тип публикация, но реших ,че два месеца е достатъчно дълъг период ,през който да натрупам достатъчно книги ,за които да Ви говоря. Първите месеци от
новата година се изнизаха така неусетно ,че ...наистина не разбрах кога стана време да си разменяме мартенички , а сякаш вчера гърмяхме шампанското и посрещахме 2019г. Разбира се за новата година си поставих и нови цели свързани с книгите и четенето , а тук ще намерите  и Книжните ми  предизвикателства за 2019г. Освен това реших да се направя и страница във Фейсбук - Мишка с книжка ,където може да ме следите и да комуникирате с мен :)
А сега да се върнем и към прочетените книги през изминалите два месеца.

1.Хлебарките - Ю Несбьо
Завърших 2018 с книга на Ю Несбьо и започнах новата година отново с нещо негово. Признавам си ,че "Жажда" много ме впечатли  и реших ,че трябва да прочета цялата поредица за Хари Хуле . За съжаление пак не започнах от първата книга , а от втората ,но все пак попаднах почти в началото на историята на именития инспектор.Действието се развива в Банкок  и това допълнително засили интереса ми към книгата, която се основаваше на доста политически и задкулисни игри и ми хареса изключително много.

2.Шестото клеймо - Дан Браун
Повечето от Вас сигурно отдавна са чели книгата и са гледали
филма , но аз не бях.(или поне нямах много спомени от филма) Затова реших да се потопя в загадките и мистериите на Ватикана и да се впусна в истинско приключение. Аз съм от читателите,които страшно много харесват творчеството на Дан Браун и до сега не ме е разочаровал с нищо , така че и тази книга ме впечатли силно и се нарежда сред любимите ми за тази година.

3.Момиче от календара-Януари ,Февруари, Март - Одри Карлан
Реших да разнообразя ,сменяйки жанра като очаквах лека секси история , ноооо... книгата се оказа пълно разочарование за мен.Стилът на писане (или превода) беше ужасен , а някои изрази бяха меко казана абсурдни. Главната героиня се държеше доста идиотски , а историята преливаше от клишета. И така, това се оказа първото ми книжно разочарование за 2019г.

4. Големите малки лъжи - Л.Мориарти
Подтиквана от положителните коментари за книгата в една литературна тема , реших все пак да видя за какво е целият този шум и неусетно , на едни дъх прочетох "Големите малки лъжи". Признавам си ,че книгата тотално ме завладя , потопих се в света на героите и съпреживях всяка емоция с тях ,така че силно препоръчвам книгата особено не женската част.

5. Сама в Париж- Дж.Мойс
Продължих с романтичната вълна и започнах тази книга с идеята за лека и неангажираща романтична история , а те всъщност се оказаха няколко истории. Някак си съм пропуснала факта ,че книгата не  е любовен роман , а се състои от две повести и девет кратки разказа. Въпреки това ми допадна и ми даде дозата романтика , от която имах нужда.

6. Всичко започна в книжарничката на Хюго - Шели Кинг
Още едно интересно заглавие ,от което обаче очаквах повече.
Както сами се досещате в книгата се говори за книги и книжарници - любима тема на всеки запален читател. Но незнайно защо нещо ми липсваше в тази история .Може би героите не бяха особено добре изградени и не ме трогнаха, а и цялостната концепция на книгата не ми допадна.Все пак книгата не беше тотално разочарование , имаше и интересни моменти ,но очаквах много повече.

7.Двор от крила и разруха- С.Дж.Маас
И дойде ред и за черешката на тортата. Все пак това е С.Дж.Маас и с тази книга сложи края на една епична история. Съвсем скоро ще съм готова и с ревюто на книгата  , а до тогава мога да кажа ,че съм доволна от прочетеното ,макар и  с
някой много дребни забележки . Не мога да повярвам ,че историята на  Фейра , Рис , Тамлин , Мор , Азриел , Касиан , Люсиен ,Неста , Илейн , Амрен и всички останали ще приключи до тук .Толкова дълго време бях част от живота им ,че вече ми липсват. Естествено съм си подготвила и "Двор от скреж и звездна светлина" , но искам да си я пазя още малко време преди окончателно да се разделя с историята.

Е, това бяха прочетените книги от началото на новата година. Сега започнах Измамна светлина на Л.Пени и съм сигурна ,че любимата ми авторка няма да ме разочарова. След това нямам никакви читателски планове , ще се пусна по течението и ще чакам някое заглавие да привлече погледа ми. 

0 коментара:

Публикуване на коментар