Ревю: Първият гроб от дясно - Даринда Джоунс

Издателство: Ибис 
Поредица: Чарли Дейвидсън 
Година на издаване: 2011г. 
Брой страници :296
Цена: 11,90лв.
Резюме:
Великолепен дебютен роман, който жъне награди и който ни запознава с Чарли Дейвидсън, със странично занятие частен детектив и основно – жътвар на души. През 2009 година романът е отличен с наградата "Golden Heart" в категория "Най-добър паранормален романс". Чарли вижда мъртъвци. Точно така, тя вижда мъртъвци. Работата ѝ е да ги убеди "да влязат в светлината". Но когато тези мъртъвци са починали при далеч не идеални обстоятелства (иначе казано, били са убити), понякога искат от Чарли да потърси сметка на лошите. Нещата се усложняват от изпълнените с гореща страст сънища на Чарли за някой, който я е следвал цял живот. Оказва се, че той май не е мъртвец. Нищо чудно да се окаже нещо съвсем различно... 

Последвайте ме във Facebook :)

Бях чувала  поредицата  ,но никога не съм проявявала интерес към нея ,тъй като знаех ,че издаването ѝ у нас е прекратено и са издадени само първите три книги. Но попаднах на един форум за фен преводи ,където  имаше тема за съответната поредицата както и фен преводи на следващите книги и това някак си събуди любопитството ми .
Поразрових се и намерих доста положителни коментари относно Чарли Дейвидсън ,затова накрая реших да прочета книгата. 
Първоначално ,четейки резюмето си мислех ,че историята доста ще напомня сериала Шепот от отвъдното( не знам дали Вие го помните , но аз го харесвах много) , но се оказа ,че съм в тотална грешка . Може би единственото общо между сериала и книгата са мъртъвците ...
Чарли Дейвидсън е жътвар на души и съответно трябва да помогне на душите на мъртвите да преминат отвъд . Но наред с това тя  е и частен детектив и помага на чичо си Боб ,който работи в полицията. Това ѝ помага по - лесно да разкрие обстоятелствата ,при които са загинали хората ,искащи да преминат отвъд . Съответно тук имаме и елемента на разследване на дадено престъпление , заплитането на случая ,малко екшън и напрегнати моменти , за да се стигне накрая до истината. Аз много обичам криминални романи и подобен тип разследвания винаги са ми интересни, но... това определено не е  силната страна на авторката. Може би  главната ѝ цел не е била насочена към изграждането на сложен случай за разкриване  и
поставяне на акцент върху разследването , но можеше да се постарае малко повече. Като оставим това на страни се връщаме отново на главната героиня ,която освен че помага на клиентите си ,доста често попада в опасни за живота ситуации и се оказва на косъм от смъртта.  И точно в тези моменти се появява  голяма черна сянка ,която я спасява. Мистерията около това същество  се оказа доста интересна ,макар еротичните моменти да ми бяха леко излишни.

Цялостната идея на книгата много ми хареса , но сякаш авторката не е вложила
достатъчно чувство и емоция при изграждането на образите на героите си . Погледът върху тях е твърде повърхностен и липсва дълбочина при изграждането на персонажа. Липсваше ми завършеност на образите им и достатъчно достоверност , за да се настанят трайно в сърцето ми и да следя с интерес всяко ново приключение. 
Истината е ,че стила на писане  е приятен  , а самата Чарли притежава чувство за хумор и образа ѝ е колоритен , но все пак нямаше нещо кой знае  колко запомнящо се в книгата , нещо впечатляващо ,което да ме накара веднага да започна следващата от поредицата. По скоро историята става за убиване на времето и за отмора , чете се доста бързо , а стилът на писане не е дразнещ , а напротив -много е лек  . 


Тъй като реших да изчакам малко с прочита на следващата книга ,все пак  прочетох набързо новелата 

  "Защото
съгреших " , която е междинна между първа и втора книга. Това се оказа много кратка история разказана от името на едно мъртво момиче ,което не помни как се е стигнало до там ,че да загуби живота си и  с помощна на Чарли  постепенно нарежда пъзела. Винаги обичам всякакви новели и допълнения към дадена поредица ,тъй като те дават нов поглед върху героите и събитията. 

В крайна сметка се радвам , че  поставих началото на тази поредица , открих нов за мен автор и един интересен свят ,който предполагам ще търпи доста развитие. Със сигурност след време ще се върна отново към приключенията на Чарли Дейвидсън  :)


0 коментара:

Публикуване на коментар