Ревю: Всичко започна в книжарничката на Хюго - Шели Кинг

Издателство:Кръгозор
Година на издаване:2016г.
Брой страници:264
Цена: 15,00 лв.
Резюме:
34-годишната Маги Дюпре наскоро е „напуснала принудително работното си място” в стартъп компания в Силициевата долина. Докато чака да се появи следващата голяма възможност, тя прекарва дните си в уютната книжарничка за стари книги „Водното конче” в компанията на собственика Хюго и на ексцентричните му клиенти. Един ден Маги намира старо издание на романа „Любовникът на лейди Чатърли“ с бележки в полетата, които са си разменяли двама непознати – Катрин и Хенри. 
Впечатлена от изключителната нежност, страст и финес в тяхната кореспонденция, тя решава да я разгласи, за да привлече клиенти за „Водното конче“. Когато тази необичайно романтична история се разчува, книжарничката се пълни с хора и всеки иска да разбере какво се е случило с двамата влюбени.
Докато Маги лист по лист подрежда историята на една любов, открива романтиката, която липсва в съвременния свят, и разбира истини за себе, които променят живота й.

Вече може да ме откриете и във Facebook


"Любовта намира за нас това, което ние не знаем, че търсим."
Като всеки запален читател  и аз много обичам така наречените книги за книги , където
действието се развива  в книжарница или се говори за книги и до сега съм попадала на много хубави  книжни истории от подобен тип. Такива бяха и очакванията ми за "Всичко започна в книжарничката на Хюго" ,но ....през цялото време нещо не ми достигаше ,за да заобичам героите и малката книжарница "Водното конче" .Всъщност авторката е заложила на няколко интересни идеи ,за да развие на сюжета , но на мен това ми се стори твърде хаотично . Нямаше една основна идея , около която да се върти всичко , а действието сякаш прескачаше от едно събитие , на друго и после на следващото ... Естествено това не означава ,че книгата е лоша или,че на Вас няма да се хареса , просто не оправда моите очаквания.

Маги е останала без работа и единственото ѝ занимание е да седи в книжарница "Водното конче" и да чете стари любовни романи . За съжаление образа на героинята не успя да ме спечели и не изпитах никаква симпатия към нея. През  по-голямата част от действието тя отчаяно иска да се върне на старата си работа и е твърдо убедена ,че иска да работи в стартъп компания , но после изведнъж я осенява идеята ,че всъщност предпочита да работи в книжарница. Възрастния собственик на книжарницата - Хюго също не можа  да предизвика топли чувства у мен.Образът му се основаваше повече на  стари истории и спомени от миналото му ,отколкото на действия в настоящето.


Следващата интересна идея, която авторката се е
опитала да развие са любовните послания между Хенри и Катрин изписани по страниците на старо издание на "Любовникът на лейди Чатърли". Първоначално  реших ,че разгадаването на мистерията  около тях ще  е интересно и романтично ,но в следващия момент и това остана на заден план , за да се мине през  идеята за литературен клуб и се стигне  до любовния живот на Маги . 
На фона на всичко това авторката се е опитала да направи някаква съпоставка между новото и старото , съвременните технологии  и традиционното , новите лъскави книги и старите употребявани издания носещи историята на десетки читатели . Тази идея също ми хареса много ,все пак всеки  книголюбител би открил красотата на една стара ,дори леко закъсана книга сбутана в някой прашен ъгъл ,но все пак дори това не успя да ме спечели.
Може би съм твърде критична към авторката и историята ,която тя  е създала ,но основното ми желание ,когато чета дадена книга е тя да ме развълнува и впечатли , да ме потопи в нов и интересен свят , да ме обсеби тотално  ,но с "Всичко започна в книжарничката на Хюго " това не  се случи. Но ви пожелавам Вие да откриете красотата на тази книга и да се потопите в магията ѝ , която аз така и не открих.

0 коментара:

Публикуване на коментар