Ревю: Майските рози - Дот Хъчисън

Издателство : Милениум
Поредица: Колекционерът
Година на издаване:2017 г.
Брой страници: 320
Цена: 16,99 лв.
Резюме: 
Опасен сериен убиец преследва красиви млади девойки и броят на жертвите му расте. Той „подписва“ покушенията си с откъснати цветя.
Разследващите агенти от ФБР знаят, че тайнственият маниак отново ще излезе на лов и някъде в страната ще се появи труп на хубавица с прерязано гърло, положена върху олтар от рози.
Сестрата на една от жертвите е сред предполагаемите цели на чудовищния ценител на красотата. Навън е зима, но скоро ще дойде май и преследването ще започне отначало. Готова ли е тя да изложи живота си на риск, за да помогне в разследването, преди розите да се обагрят в кръв?
Пристрастяващ роман за почитателите на криминалните загадки, екшъна и психологическия трилър.

Ето какво е мнението ми  за първата книга от поредицата - Градината на пеперудите

Здравейте , 
ще започна с това ,че кориците на българските издания ,дело на Живко Петров, са изключително красиви и дори само те биха ме накарали да посегна към книгите. А
сега минавам директно към "Майските рози " , за да разберем какво точно ще се случи именно през този месец май. Първо искам да отбележа ,че "Градината на пеперудите " ми хареса , макар да имах някои леки забележки , но самия сюжет беше изключително оригинален и много ми допадна , затова и очакванията ми за настоящата книга бяха доста високи. Но както често се случва втората книга от дадена поредица не винаги се получава така добре като първата. (поне такова е моето мнение)
Отново се срещаме с главните разследващи Едисън , Хановериан и Рамирес - признавам си ,че трудно запомних имената им и все бърках кой кой е , а и сами по себе си те не са особено запомнящи се образи , а смятам ,че за такъв тип поредици е важно именно образа на разследващия. Първоначално си мислех, че книгите няма да са свързани по между си почти по никакъв начин , но се оказа ,че не е така . В "Майските рози" отново се появяват Инара и Блис , освен това техният случаи търпи някакво развитие , тоест би било хубаво да сте чели първата книга ,преди да преминете към тази. Тук главно действащо лице е Прия - момиче от индийски произход , което преди пет години е изгубило сестра си , която е убита в близката църква , а до трупа са поставени цветя. Убиецът прави едно и също нещо в продължение на 16 години -  когато дойде пролетта убива млади момичета в църкви и около тях оставя различни цветя. Тук трябва да отбележа ,че авторката отново ни поднася доста интересна идея за сюжет
на книгата , просто развитието на тази идея ми се стори твърде монотонно и бавно. Всичко сякаш вървеше в права линия , нямаше напрегнати моменти и неочаквани обрати , а просто  четем разказ за случилото се ,но не успяваме да вникнем в самата история и да съпреживеем емоциите заедно с главните герои. Така го почувствах аз . Разказът  се води от няколко гледни точки и това също на моменти беше леко объркващо . Имаме гледната точка на Прия от първо лице, имаме поглед отстрани върху действията на разследващите  и също така имаме откъси разкриващи мислите на убиеца , малко преди да извърши самото престъпление. Но освен беглото описание на самото убийство и психологическите размисли на убиеца , авторката не ни предоставя никакви подробности на самия акт на извършването му , нито кървави описания или плашещи сцени. Може би до известна степен и това ми липсваше. 
Финалът за съжаление също не успя да ме развълнува особено много , до известна степен беше изненадващо кой е извършителят и как протекоха действията около залавянето му , но нещо отново ми липсваше. 
В заключение ще кажа ,че лично според мен "Майските рози" е доста по- слаба от "Градината на пеперудите". Продължавам да твърдя ,че авторката има много оригинални идеи , но лично за мен самото им реализиране явно не оправдава очакванията ми. Въпреки това не мисля ,да се отказвам категорично от Дот Хъчисън и книгите ѝ , на българския пазар има още две преведени книги  - "Лятото на ангелите" 
и "Сезонът на изчезналите" , така че в някакъв момент определено ще им дам шанс. Ще се радвам да споделите с какви впечатления сте останали от творчеството на авторката :)

0 коментара:

Публикуване на коментар