Ревю: Метеоритът - Дан Браун

Издателство : Бард 
Година на издаване : 2003г.
Брой страници: 480
Цена: 16,99лв. 
Резюме: 
Дълбоко в арктическия лед се намира нещо смайващо. То е очаквано от години. В него се крие невероятна загадка. Рейчъл Секстън е изпратена в арктическата станция, за да потвърди автентичността на находката. Това, на което се натъква, поразява с мащаба си и заплашва да хвърли света в хаос.
Но Рейчъл е безпомощна, защото "артефактът" се пази от отряд съвършени убийци. Кой ги е изпратил? И защо?
Отговорът е с гриф “Свръхсекретно”!

Тук ще намерите мнението ми за част от книгите на автора -   Изгубеният символ  Ад Произход , Шестото клеймо , Цифрова крепост 

Винаги съм споделяла колко много харесвам творчеството на Дан Браун  , възхищавам се на майсторството , с което сътворява историите си и на детайлната и изчерпателна информация ,която предоставя в книгите си. "Метеоритът " е последната непрочетена от мен книга на
автора и реших най- сетне да я сложа в графа прочетени  и с нетърпение да очаквам нещо ново от Дан Браун. Колкото и да съм  пристрастна към творчеството му обаче , трябва да призная ,че за мен поне "Метеоритът " не е на нивото на останалите му книги. За пръв път твърде многото научни обяснения и педантични изброявания на всеки модел транспортно средство , оръжие , оборудване или каквото друго се сетите ми дойдоха малко в повече. Докато успеех да прочета сложните имена почти бях забравила началото на изречението и какво точно се случваше.Може би в стремежа си да е максимално изчерпателен , авторът е прекалил с научните факти и термини и по скоро е постигнал обратния ефект. Това е единственото нещо , което до известна степен развали удоволствието ми от прочита на книгата. Може би и самия обем на историята е можело леко да се редуцира и да се спестят поне едни стотина страници . Лично на мен началото на книгата ми беше леко трудно. Запознаваме се с всякакви герои от различни точки на земното кълбо , без изобщо да разбираме за какво става дума и без да се случва нещо важно. Тъй като в последните книги на Дан Браун динамиката и екшънът започват още с първите страници на книгата  и може би съм  свикнала нещата да се развиват по този начин  , то в "Метеоритът" всичко ми се стори доста по мудно и протяжно. 
Както предполага заглавието на самата книга , историята се върти около откриването на огромен метеорит в изключително подходящо време и от точните хора. Във връзка с това група
независими учени са въвлечени в изследването му  , а в последствие и в задкулисните политически интриги , а в даден момент нещата стават толкова сериозни ,че  те трябва да се борят за живота си и да направят всичко възможно , за да оцелеят и да разкрият мистерията около метеоритът. 
В един  момент събитията стават изключително напрегнати и буквално всичко  е на живот и смърт. Имах известни подозрения кой и защо седи зад всички манипулации и интриги и в крайна сметка се оказа ,че греша както винаги. Цялостния замисъл на всичко наистина е на ниво и читателя определено се лута между истината и лъжата , стараейки се да разкрие кой каква игра играе. 
Може "Метеоритът" да не се нарежда сред най- любимите ми книги на Дан Браун , но не мога да отрека ,че той отново успя да ме изненада , изуми и държи в напрежение буквално до последната страница .


0 коментара:

Публикуване на коментар