Да се потопим в "Магията на подреждането" - Мари Кондо


Издателство: Бард 
Година на издаване : 2017г.
Брой страници :208
Цена:16,99лв.
Резюме: 
Тази книга се основава на метода „веднъж подредено, никога повече разхвърляно“. Ако смятате, че подобен метод е невъзможен, значи имате нужда от тази книга.
Първо, трябва да изхвърлите всичко ненужно. После да подредите бързо и без изключения.
  • Ако го направите в този ред, ще живеете в подредено жилище до края на живота си и никога няма да страдате от бъркотия около себе си.
  • Ако подреждате по малко всеки ден, никога няма да приключите с подреждането.
  • Вместо да категоризирате пространството, създайте места за нещата.
  • Преди да започнете да изхвърляте вещи, си представете като на кино начина на живот, за който мечтаете.
  • Ако дадена вещ не ви радва, изхвърлете я.
  • Започнете ли с вещите със сантиментална стойност, най-вероятно ще се провалите.
  • Определете мястото на всяка вещ в жилището си.
  • Колкото повече цените нещо, толкова по-добре ще ви служи то. 
Промени живота си като го подредиш!
Поредното ми спонтанно решение беше да започна тази книга без да знам какво точно да очаквам (естествено предполагах ,че ще има подробни обяснения за това кое как да подредим в къщи и т. н. т ), но не бях подготвена ,че ще е толкова вдъхновяващо
четиво , което погълнах на един дъх и не усетих кога приключих. Не мога да отрека ,че доста от нещата в книгата се преповтарят и предъвкват по няколко пъти и за някои читатели това може да се окаже  досадно , но така се набляга на няколко основни принципа , на които се основава цялата "Магия " на Кондо. Може би всеки ще възприеме нейните съвети по различен начин - някои ще ги одобрят ,  на други ще им се строят абсурдни , но аз за себе си намерих някакъв среден вариант , който  ме удовлетворява и наистина ми  е полезен. 
Като за начало ми допадна идеята преди да  се започне със самото подреждане  да се извадят всички неща от дадената категория , която ще се подрежда и след това да се започне едно сортиране . Следващото важно нещо,което ми направи силно впечатление и ,за което признавам не се бях сещала ,че може да оказва такова голямо влияние ,  е да докоснем всеки един от предметите и да усетим носи ли ни той радост или не. Съответно ,ако сме щастливи ,че го притежаваме и събужда в нас положителни емоции ще го задържим, но ако не ни радва  просто трябва да си замине. Така звучи доста лесно , но когато започнете да го практикувате ,понякога решенията стават трудни. Естествено има предмети ,за които доста се колебаем - за мен това беше най-трудната част и си признавам ,че оставих повечето от тях поне за сега . Аз определено не съм плюшкин , но понякога се пускам по течението и събирам всякакви неща ,защото "все някога може да потрябват" , но когато усетя ,че тези неща стават прекалено много ,предприемам едно голямо почистване и се освобождавам от всичко ненужно . След това веднага чувствам една лекота и спокойствие ,тъй като понякога твърде многото предмети могат да ме задушат и натоварят. 
Изпробвала съм и  методите на сгъване на М. Кондо и  в доста отношения вършат отлична работа и спестяват място , а и всичко изглежда доста прилежно .Нещо ,с което ми е трудно да се справя е намирането на точно определено място за всяко едно нещо .Всеки от нас има навика да пъха в някое  чекмедже или шкаф всякакви дреболии , тъй като не знае къде да ги сложи , но и не иска да ги изхвърли. И в един момент този шкаф започна буквално да прелива от всевъзможни боклуци , но на нас все още ни е жал да се отървем от тях и отново си казваме "все някога може да потрябва". Когато всяко едно нещо си има определено място и функция и знаем къде да го приберем нещата ставам много по-лесни.
Един малко противоречив,  поне според мен , съвет на Кондо е да не прибираме дрехите ,когато мине съответния сезон , за да извадим необходимите ни към момента  , а да държим всичко видимо , за да не забравяме какво имаме .Това наистина звучи логично ,а и би ни спестило доста усилия  по прибирането на летните и ваденето на зимните дрехи например , но аз си признавам ,че както и да подредя дрехите си нямам достатъчно място ,за да събера всичко в гардероба и скрина си . Така че колкото и да ми се иска , по  този въпрос няма да успеем да постигнем съгласие с Мари Кондо.
Допадна ми, че авторката споделя доста истории и от личния си живот  и най- вече от детството си , когато в нея се  е зародило желанието непрестанно да подрежда и да търси най- добрия начин за това . Разбира се част от историите  за клиентките ѝ ми звучаха малко нереалистично , но цялостното ми усещане за книгата е изключително положително. Ако трябва да я опиша с една дума , то това е вдъхновяваща. За мен книгата е един огромен стимул да въведа малко повече ред у дома и да открия своя баланс , за да не се налага всеки месец да преподреждам гардероба си например. Бих препоръчала книгата на всеки ,дори и да я прочете от чисто любопитство пак вярвам,че ще намери нещо полезно за себе си .
Добавям и едно кратко клипче,което дава малко повече информация за книгата и идеите на Мари Кондо :)

0 коментара:

Публикуване на коментар