Ревю: Мрак - Джилиан Флин

Издателство : Ера 
Година на издаване : 2013г.
Брой страници : 400
Цена : 15,00лв.
Резюме : 
Либи Дей е едва на седем години, когато пред очите й брутално убиват майка й и двете й сестри. В хода на разследването тя свидетелства срещу брат си, Бен, който се озовава зад решетките с доживотна присъда. Четвърт век по-късно с Либи се свързва любителския Клуб на следователите – тайно общество, разследващо печално известни престъпления. Според тях Бен е невинен, а истинският убиец е все още на свобода. Либи е потресена от техните твърдения. Объркана, тя поставя под съмнение какво точно е видяла ... или по-скоро не е видяла в нощта на трагедията. Завръщането й на местопрестъплението отприщва спомени, които дават неочакван поглед към случилото се. А истината е шокираща...

Джилиан Флин е авторка ,с чието творчество отдавна искам да се запозная и най- вече  след излизането на филма Не казвай сбогом по едноименната книга . Тогава ме впечатли изобретателността и замисъла на сюжета и реших да дам шанс на книгата
Мрак и дори възложих доста големи очаквания . Но , уви ... останах доста разочарована. Като се замисля много  рядко някоя книга ми е до толкова безинтересна ,че да я завърша буквално на сила , но с тази се случи точно това. И тъй като ревюто ми няма да е много положително ще отбележа основните аспекти ,които поне на мен не ми допаднаха, за да мога все пак да обоснова мнението си : 
Ще започна със самите герои, били те главни или второстепенни , никой от тях не ме впечатли като персонаж, никой не ми беше симпатичен или особено приятен .
Либи Дей е детето оцеляло след кървавото клане и чрез показанията си ,вкарало брат си в затвора. В началото предположих ,че героинята ще ме впечатли и ще ѝ симпатизирам заради преживяната трагедия , но след почти 25 години малкото момиченце Либи не е  направило нищо смислено с живота си. Сякаш през цялото време е била в някакъв застои или летаргия .Тя не работи , няма приятели , не излиза да се забавлява , общо взето не прави почти нищо ...   И на фона на това през всичките изминали години тя нито веднъж не се е опитала да посети брат си в затвора  или да се помъчи да потърси друг виновник за случилото се  ...дори не е направила опит . Това някак си не можах да си го обясня. Но в един момент се появява някой си Лайл  ,който членува в странен клуб от хора  правещи любителски разследвания на жестоки убийства  и изведнъж решава ,че срещу съответното заплащане може и да направи усилие и да разбере какво всъщност се  е случило през онази нощ.
Лайл за мен беше леко глуповат герои , който непрекъснато тичаше подир Либи и искаше да я накара да свърши нещо полезно .
Бен Дей - много исках да харесам и него като герои , но отново не се получи. Поведението му и действията му на моменти бяха наистина абсурдни .Бен е момче от много бедно семейство , без баща и заобиколен от майка си и  трите си сестри и това няма как да не окаже въздействие върху него именно в тинейджърските му години. Беше  ми жал ,че  е унижаван от съучениците си за това ,че е беден  , че търпи подигравки и присмех за нещо , за което няма вина. И все пак това не оправдава изборите му и безучастността му.
За останалите герои няма да споменавам нищо ,за да не влизам в прекалено дълги обяснения , а и за да не разкривам нищо от сюжета , но ще спомена ,че и тяхното поведение беше твърде неразбираемо за мен . 

Следващото нещо ,което леко ме подразни беше непрестанната  смяна на минало и настояще (до тук добре) , но от различни гледни точки - веднъж от името на Либи , после Бен , Пати , от името на автора ....всичко това ми  се стори малко хаотично и объркващо .
Накрая ще завърша с финала на книгата .След като действието не ми беше особено интересно все пак бях любопитна как ще завърши историята  , какво ще се случи  в последните страници , какви тайни ще излязат на яве ... очаквах нещо шокиращо , нещо което да ме остави без думи , но ...в крайна сметка финалът поне за мен не беше много удовлетворяващ . Не съм очаквала хепи енд разбира се , но очаквах нещо повече . Може би вината си е моя, че си бях поставила високи очаквания към книгата ,но исках  да прочета трилър ,който да ме" изправи на нокти ", да събуди в мен страх и безпокойство  , да ме накара да се усъмня във всеки един от героите и накрая да ме остави силно изненадана заради финала си . За съжаление не получих нищо от изброеното и не знам дали бих посегнала към друга книга на авторката .
Все пак държа да отбележа ,че това е лично мое мнение и това ,че книгата не се е харесала на мен, не означава ,че няма да се хареса и на Вас. Ще се радвам да споделите мнението си за авторката и кои нейни книги сте чели . 

0 коментара:

Публикуване на коментар