Има ли по-рано от сега? - Ралица Генчева

Издателство: Фабрика за книги
Година на издаване: 2017г.
Брой страници:88
Цена:10.00лв.
Резюме:
След като постигна огромен успех с първата си стихосбирка "Този път, за да ме чуеш", съвсем скоро Ралица Генчева зарадва своите почитатели и с втора поетична книга — "Има ли по-рано от сега?".
"За мен тази стихосбирка е много по-лична и специална от първата. Има малки откъси с проза като въведение в отделните части, в които назовавам най -големите си страхове и най-съкровените си мечти. Тук са думите, с които потърсих и намерих себе си."
В началото на книгата чрез малките откъси с проза Ралица включва личната си история от последните няколко години, които тя определя като най-трудните и най-хубавите в живота си. След това авторката представя стихове, посветени на любимите ѝ хора.
Книгата е разделена на пет тематични части "Пролетта не донесе цветя", "Болката не донесе любов", "Но си струваше", "Теб ли чаках?", "Или себе си?".

Много рядко чета поезия и познанията ми в тази област са доста ограничени , но късметът беше на моя страна и спечелих тази книга от една игра и знаех ,че трябва да ѝ дам шанс. Ще започна от корицата ,която е уникално красива. Две протягащи се ръце ,който така и не се докосват- на мен това ми навява тъга . Самото издание е изработено много красиво -страниците са плътни , шрифтът е красив и тук е моментът на благодаря и на авторката за това ,че е лично е написала пожелание към мен заедно с автограф.
Книгата е една 88 странички и би могла да се прочете за по-малко от час , но лично аз реших всяка вечер преди лягане да чета по няколко стиха , за да мога да им есе насладя и да ги осмисля. Независимо  каква е книгата за мен е важно тя да ме накара да изпитам някаква емоция , да почувствам нещо , а тези стихове ме накараха да изпитам един куп емоции. Книгата  своеобразно е разделена на пет части всяка от които с различно заглавие и всички те заедно представляват една градация и бележат развитието в емоционалното състояние на авторката. Тя преминава през много етапи , в нея бушуват толкова много чувства , но тя успява да ги облече в думи и да ги излее в стихове.
Във всяка от частите се откроиха по няколко стиха ,които си препрочетох по няколко пъти и ме докоснаха истински. Много обичам подобни малки книжки , който всъщност се оказват истински бижута и съдържат толкова много в себе си.
Стиховете в първите две части бяха може би малко по мрачни и свързани с личностното самоосъзнаване и развитие.Насочени са към вътрешното Аз и към възможностите човек сам да помогне на себе си.

само аз ли знам ,
че нямаме време,
а прекалено много
живот в живота
който отлагаме?

ПРОБУЖДАНЕ
спасението идва
не от очите,
които широко отворени
спят,
а от сърцата,
които са се събудили.


След това сякаш тъмнината се разпръсква и отстъпва място на любовта ,която изпълва всяко кътче от сърцето.Тези три части ми харесаха много ,тъй като отразяват може би най-великото чувство на света.Освен това всичко е описано толкова красиво и истински.



ЛЮБОВ Е
разликата
между самота и любов е ,
че дишаме
по-лесно заедно
и се задъхвам,
когато те няма.



ДАНО СИ ТИ
превърнах любовта
която не успя,
в изкуство.
ще превърна тази,
която успее,
във вечност.


 И идва ред на най-любимото ми стихотворение ,което препрочетох безброи пъти и искам да споделя с Вас , тъй като е толкова красиво , а и ми напомня ,че е важно да открием човека ,който ще ни обича въпреки всичко и всеки , такива каквито сме.




ОБИЧАЙ МЕ ТАКАВА
Всяка малко красота ме просълзява,
от всяка чужда рана ме боли...
Аз няма да се променя, обичай ме такава,
не брой сълзите и не ме вини.
Не се разкривам никога изцяло,
но не се отказва да се доближиш.
Дори когато черно с бяло се е сляло,
опитай вместо мене да ги различиш.
Бъди до мен ,каквото и да става.
И каквато и да съм ....обичай ме такава!


В заключение ще кажа ,че много се радвам ,че прочетох книгата, докоснах се до магията ѝ и изпитах толкова много емоции.Препоръчвам я с две ръце на всеки книголюбител , защото смятам ,че за човек обичащ да чете това ще  е  едно истинска съкровище.

0 коментара:

Публикуване на коментар