Ревю:Проклятието на титана -Рик Риърдън

Издателство: Егмонт 
Поредица: Пърси Джаксън и боговете на Олимп 
Година на издаване:2010г.
Брой страници:319
Цена :12.90лв
Резюме:
Пърси Джаксън получава странна молба за помощ от приятеля си Гроувър и веднага се приготвя за битка. Всичко, което ще му трябва, са Анабет и Талия, верният му меч Въртоп и… мама да го хвърли донякъде с колата.

Тримата приятели се впускат в спасителна мисия само за да открият, че Гроувър е намерил нещо много важно – две изключително мощни деца-герои, чиито родители са неизвестни. И това не е всичко. Господарят на титаните Кронос е заложил коварен капан и младите полубогове попадат точно в него. За да се измъкнат невредими, Пърси ще трябва да се изправи пред най-опасното предизвикателство в живота си до този момент – злокобното пророчество на Проклятието на титана.


Тук ще намерите ревюта на първите две книги от поредицата Похитителят на мълнии и Морето на чудовищата 

Тази трета книга от поредицата за приключенията на Пърси Джаксън  сякаш най- ми хареса  или я четох в доста подходящ момент , тъй като исках нещо леко ,приятно  и с приключенски дух . Е , книгата е всичко това ,че и много повече. Няма какво да Ви говоря за това ,колко хубаво пише Рик Риърдън и колко приятен е стилът му , тъй като ,ако сте чели дори една негова книга ,то вече сте се убедили в това.Винаги силно съм ценяла и чувството за хумор ,което проявява дори и напрегнати ситуации. Прочетох "Проклятието "на титана страшно бързо и нямах търпение за следващата книга (чеито откриване в ел. вариант се оказа доста трудно )
В тази книга отново имаме пророчество , което предполага да се извърши и съответния подвиг .Винаги ми  е много интересно да разсъждавам над самите пророчества и да се опитвам да си ги разтълкувам сама , е не винаги ми се получава , но...поне опитвам :Д. Появяват се и нови образи , които тепърва ни предстои да опознаем и да срещаме и в другите книги , но първо за започнем с познатите ни лица

Пърси - както винаги успява да се забърка в неприятности , да предизвика гнева на някои Бог и да даде обещание ,което не може да изпълни. Неговото слабо място е  загрижеността и жертвоготовността в името на другите и това в даден момент може да му изиграе лоша шега.

Анабет - по-голямата част от книгата се върти около издирването ѝ и съответното ѝ спасяване.Тя отново се проявява като смел герои и аз все повече харесвам образа ѝ. Допадна  ми и това ,че лека полека се загатва за привличането между нея и Пърси и ,че отношенията им не са само приятелски.

Талия - преди сме слушали и  чели за нея ,но сега вече  се срещаме с реалния ѝ образ от плът и кръв.Тя е дъщеря на Зевс и на моменти  е доста сприхава и опърничава, а в други моменти с Пърси доста си приличат и това се оказва проблем.Индиректно те сякаш се борят за лидерското място и им  е трудно да си го поделят .Но преживявайки този подвиг те изграждат по между си едно красиво и здраво приятелство  , което ще продължи и занапред .

Ред е на новите герои 

Зои - тя е от "отбора "на ловджийките и е готова на всичко ,за да спаси Артемида .В началото образът на момичето е обгърнат от доста неяснота , тя не разказва за себе си , не разкрива чувствата си и е дистанцирана от останалите. Но в последствие разбираме доста неща за нея и определено образът ѝ ми допадна .





Бианка и Нико ди Анджело - двете нови деца  полубогове , който Гроувър намира и нашите герои се опитват да спасят от лапите на чудовищата . Тук ще направя уточнението ,че аз съм чела поредицата Героите на Олимп , където хронологически действието се развива след това в Героите на Олимп и до известна степен знаех какво ще се случи.В  тази книга Нико е представен като най-жизнерадостното , любопитно и игриво дете. Първоначално ,чак ми беше трудно да повярвам ,че това е същият Нико от следващата поредица. Бианка е по-голямата сестра , върху чиито рамене винаги е падала отговорността за Нико и поради тази причина тя търси свобода и лично пространство. И ги намира при ловджийките като се присъединява към тях и тръгва към първия си подвиг. Смятам ,че авторът трябваше да отдели още няколко странички на образа ѝ, но това си е мое мнение.
С риск да се повторя пак ще кажа ,че книгата ми хареса много и не ѝ липсваше нищо.По горе към описанието съм сложила новата корица , тъй като ми харесва доста повече от старата , а и е доста по показателна за самата книга. На нея са изобразени пегасът Блекджак и Пърси ,който държи меча си в ръка . Определено тази книга възобнови интереса ми към поредицата , която временно бях поизоставила , но сега със сигурност ще прочета и останалите две книги. Силно препоръчвам книгите на Рик Риърдън за всички пораснали деца ,на които все още им се чете за приключения , чудовища , спасяване на невинни герои и още куп други лудории и това всичко примесено с интересни факти от гръцката митология.

0 коментара:

Публикуване на коментар