Ревю: Сборище на сенки - В.Е.Шуаб

Издателство: ЕМАС 
Година на издаване : 2018г.
Поредица: Цветовете на магията
Брой страници : 512 
Цена: 19,00лв.
Резюме:
Изминали са четири месеца, откакто Кел се е изправил срещу магията, черна и гъста като смола. Младият антари все още не може да се отърси от кошмарите, а в сънищата му често го навестява и безразсъдната крадла Делайла Бард. Лайла пък междувременно е постигнала голямата си цел и плава из непознати морета на борда на прославен пиратски кораб.

Червеният Лондон е обзет от трескава подготовка за Елементалните игри, в които се включват най-добрите магьосници... а този път сред тях ще бъде и Кел. Гости и участници прииждат от всички краища на света, изпълвайки улиците с жизнерадостен хаос, докато един друг Лондон се разбужда от древния си сън. Ала балансът в магията е несигурен и за да разцъфне един град, друг трябва да загине... 

Тук ще намерите ревю на първата книга от трилогията - Четирите цвята на магията !

Спомням си ,че прочетох първата книга от поредицата буквално на един дъх и я наредих сред най-добрите книги за миналата годината ,прочетени от мен. Нямах търпение за продължението , но в крайна сметка едва сега стигнах до него и за съжаление бях забравила голяма  част от случилото се в "Четирите цвята на магията".
Постепенно си припомних изминалите събития , но въпреки това действието  ми се струваше някак по -бавно и мудно. Липсваше ми първоначалната тръпка при разкриването на особеностите на всеки един Лондон , приключенските пътувания на Кел и рисковете , които поемаше.И нещата продължиха така до до около първата третина от книгата . От там на сетне действието  се пораздвижи , героите показаха истинските си лица  и битката за надмощие започна. Паралелно авторката ни дава поглед върху живота на всеки един от героите и как той е продължил живота си четири месеца след случилото се.

Кел буквално се чувства като затворник в замъка , задушава се от непрестанното следене и липсата на доверие от страна на кралското семейство и е смазан от тежката отговорност животът му да бъде обвързан с този на Рай . Нещо ,което много ми хареса в книгата е ,че се акцентира най-вече върху братската любов и силната връзка между Кел и Рай. И двамата са доста различни и в крайна сметка нямат кръвна връзка ,но въпреки това любовта между тях е истинска  , самоотвержена и жертвоготовна. 

Лайла въплъщава в себе си непрестанното търсене на приключения и неприятности ,
но наред с това тя търси и своето място в света. В един момент младото момиче има нужда да почувства принадлежност към някого и нещо , да се почувства желана на дадено място , а не непрестанно да бяга  и да се забърква в нови неприятности.
С огромно нетърпение очаквах момента на срещата между нея и Кел и ми се искаше да се насладя за по - дълго време на техния тандем.

Емъри Алукард е част от новите герои ,когото определено ще срещнем и в третата книга. Образа на капитана доста  ме изненада и в един момент представата ми за него се промени на 180 градуса.

Не мога да не отбележа нещо ,което много ме подразни и ядоса и това беше отвратителното отношение на краля и кралицата към Кел. В крайна сметка те са го отгледали като син , той от своя страна спаси живота на родния им син и въпреки това те гледаха на него като на ценна вещ ,която трябва да бъде опазена ,за да живее Рай.Постъпката им беше изключително грозна 

Цялостното ми мнение за книгата е  ,че  е една идея по -слаба от първата част , но въпреки това ме държа под напрежение през по-голямата част, четях я с огромен
интерес , а в героите имаше доста голяма промяна.Сега остава да чакаме от издателството да се смилят над нас и по- скоро да ни зарадват с третата книга  , тъй като финалът беше меко казано "отворен" и остави и мен с отворена уста и доста догадки какво ще се случи по нататък.

0 коментара:

Публикуване на коментар