Ревю: Немското дете- Камила Лекберг

Издателство: Колибри
Поредица: Патрик Хедстрьом
Година на издаване: 2015 г. 
Брой страници: 552
Цена: 18,00 лв.
Резюме: 
Докато Патрик Хедстрьом е в отпуск по бащинство, за да гледа малката Мая, Ерика се залавя да пише поредната си книга и случайно намира сред вещите на покойната си майка нацистки медал. Силно заинтригувана, Ерика тръгва по следите на медала, които я отвеждат при местния историк, специалист по Втората световна война, малко след посещението й брутално убит. Колегите на Патрик – и самият Патрик, зажаднял за истинска работа, започват разследване, в което се преплитат миналото и съвремието, расизмът и стремежът към справедливост. Следва още едно убийство, полицаите се натъкват на загадъчен норвежец, участвал в Съпротивата и впоследствие изчезнал, началникът Мелберг осиновява куче и тръгва на уроци по салса, партньорките Паула и Джоана си раждат дете, сестрата на Ерика Ана най-после намира щастието и също чака дете, самата Ерика започва да изпитва подозрителна слабост към сладките неща. А кое е немското дете?
Тук може да прочетете какво е мнението за останалите книги от поредицата: Ледената принцеса , Проповедникът  ,Каменоделецът  и Прокоба 

Ето че жадно погълнах и тази книга на Камила Лекберг , което за пореден път затвърди виждането ми ,че авторката е откритието ми за 2020 година. Това е петата по
ред книга от поредицата за Патрик Хедстрьом и по нищо не отстъпва на предишните , така че няма да Ви изненадам като кажа , че "Немското дете" страшно много ми хареса.Този път историята се заплита още повече , тъй като пряко засяга миналото на майката на Ерика - Елси. Самата Ерика винаги се е чудила , защо майка ѝ  е толкова студена и не проявява нежност към дъщерите си  и когато на тавана открива стари дневници на Елси и нацистки медал , тя решава да се порови в миналото  и да разбере каква е била майка ѝ  на младини. С това си решение Ерика не подозира ,че ще предизвика лавина от събития , разкриващи много несправедливости от миналото. Както вече стана ясно и тук авторката следва добре установения модел на преплитане на миналото и настоящето , но когато събитията засягат и една от главните героини , в случая Ерика нещата стават доста по интересни. Много ми допаднаха препратките към Втората световна война и ,че авторката показва какво е било  положението в Швеция по това време. 
Интересно ми беше и развитието в отношенията между Ерика и Патрик , тъй като и двамата са млади и работещи хора , които искат да развиват кариерите си , а това е свързано с правенето на доста компромиси. Така Патрик се оказа в отпуск по бащинство , а Ерика се отдава на писане на новата си книга , въпреки че това остава леко на заден план за сметка на разследването на миналото. При всеки от добре познатите ни герои отново има някакви развитие и интересни събития в живота им и това винаги ми е допадало. 
Относно самото престъпление и разследване , смятам че К. Лекберг отново е свършила отлична работа заплитайки минало и настояще , вкарвайки малко драма  и любовни трепети , детско приятелство и предателства и много гняв  и несправедливост. 
Лично мен Камила Лекберг ме спечели още с първата си книга и с всяка следваща само затвърждава усещането ми ,че е мой тип писателка , а поредицата ѝ вече е намерила място в сърцето ми и се е наредила сред любимите ми.

0 коментара:

Публикуване на коментар