Книжни разочарования -Част 1

Здравейте, книжни мишлета :)
От доста време обмислям да събера на едно място всичките си така наречени книжни разочарования и да поговоря малко повече за тях. Първоначално си мислех ,че не са много , но  след като се разрових в архивите и върнах лентата назад открих доста заглавия ,които са ми направили лошо впечатление , естествено това не означава ,че книгите не са хубави ....просто лично на мен не са ми допаднали.Дори смятам да ги разгранича  в две категории . Първата ще обхване книгите ,които според мен са пълен провал , а във втората ще посоча заглавията , които просто не са ме грабнали или не съм ги чела в подходящия момент и някак си не са ме удовлетворили. Съответно ще разделя и публикацията на две части , за да не става прекалено дълго . 
Някой от заглавията са линкове към ревю на книгата в блога :)

Книги , които лично за мен са били пълен провал: 

1.Петдесет нюанса сиво и Петдесет нюанса по- тъмно - Е.Л.Джеймс
Това може би е най-мразената и най-обичаната поредица на всички  времена. Сега
сигурно ще се запитата защо съм прочела не само първата ,но и втората част от книгата след като не ми е харесала ... ами просто продължението ми беше подарък и нямаше как да не го прочета.Тук е моментът да кажа ,че всъщност аз чета и обичам еротични романи  , но на първо място държа да са написани добре , историята и героите в нея да са адекватни и поне до някъде реалистични и самите еротични сцени да са красиво описани , а не смешно и абсурдно .

2.33 любовни истории - Тихомир Димитров
Прочетох тази малка книжка преди няколко години ,очаквайки  истински любовни истории ,  а получих някакви странни случки описани в нещо като разказ , но не съвсем ...дори не мога да го опиша , но е факт ,че оставиха в мен неприятно чувство и май повече не бих посегнала към този автор.

3.Кери -С.Кинг
Тук може би някой ще ме линчува ,затова че поставям книга на Кинг в тази категория , но аз така и не разбрах историята на Кери и не открих майсторството на автора точно в това произведение. За мен книгата беше твърде странна и нелогична и в общи линии исках просто да свърши .

4. Момиче от календара -Янеари , Февруари,Март - Одри Карлан
Тук положението е горе долу като с "Петдесет нюанса ..." Никакъв стил на писане ,
изключително повърхностна и глупава главна героиня  , много клишета и абсурди описания на сексуалните сцени.





Книги четени в неподходящия момент: 

1. Мрак - Джилиан Флин
Към тази книга имах огромни очаквания , тъй като съм чела доста положителни коментари , гледала съм филма Gone Girl (по друга книга на авторката) и реших ,че историята ще е мрачна , реалистична , заплетена и непредсказуема . Но уви , не беше така. Нито усетих нещо плашещо в историята , нито успя да ме докосна , а главната героиня откровено казано ми беше антипатична.

2. Прикачен - Р. Роуел
Това е единствената книга ,която съм прочела от авторката , тъй като името ѝ изведнъж доста нашумя  и всеки хвалеше историите ,които пише . Затова реших и аз да видя за какво иде реч , но явно "Прикачен" не беше моята книга. Най -дразнещото в цялата история беше главния мъжки персонаж и това съсипа цялото удоволствие от книгата. 

3. Всичко започна в книжарничката на Хюго - Ш.Кинг
Неведнъж съм споделяла ,че много обичам да чета "книги за книги" и досега никоя от
тях не ме е разочаровала до този момент. В крайна сметка историята не е крайно лоша и има потенциал , но за мен беше твърде хаотична . Авторката не е успяла да съсредоточи цялото внимание на читателя върху конкретна история , а прескача от една идея на друга и честно казано книгата трудно задържаше вниманието ми.

4. Вината в нашите звезди - Дж.Грийн
Тук сигурно ще разочаровам доста читатели , но за мен книгата е твърде прехвалена и надценена. Странното е ,че всъщност харесвам Дж. Грийн и съм чела "Хартиени градове " и "Къде си , Аляска?" ,които ми харесаха в пъти повече от горепосоченото заглавие. Просто историята не успя да ме трогне (сигурно ще ме помислите за твърде безчувствена след като повечето хора си изплакаха очите на книгата и филма) , но за мен не бяха достатъчно добре изградени като образи , за да повярвам в историята им и да се трогна. 

 И така ,това е само първата част от книгите , които не са удовлетворили читателските ми интереси и са ме разочаровали по някакъв начин. Може би Вие сте на различно мнение за някое от посочените заглавия и ще ми е интересно да споделите вижданията си :)


0 коментара:

Публикуване на коментар