Четатон "Мастилени Калинки"

Днешния пост няма да е посветен на книжно ревю или таг , а на страхотната инициатива на две "Мастилени Калинки ", които са решили да организират един интересен четатон. Признавам  си ,че не ми се получава много с тези планирани четения , но идеята тук много ми хареса и просто не се сдържах. Организатори са Amairo от A court of Books and Magic и Калина от  LadyBug’s Page.

Времето за провеждане на четатона е от 14-ти до 20-ти Август.Точно една седмица ,в която да намерите спасение от летните жеги  с някое разпускащо четиво.
Много ми хареса идеята ,че двете Калинки са посветили четатона си на една определена книга , по която ще се проведе и дискусия.  Става дума за „Въглен в пепeлта“ на Сабаа Тахир Не съм я чела ,но съм попадала на много положителни ревюта за нея и съм доста оптимистично настроена. Самата дискусия ще се проведе във Фейсбук групата „YA Love Book Club“. Лично аз досега не съм се включвала в каквато и да било книжна дискусия и затова ми стана още по -интересно.
 И така до тук не казах нещо кой знае колко интересно ,което не може да откриете и в постовете на двете организаторки ,но няма да ми омръзне да повтарям ,че според мен идеята им е оригинална и интересна.А сега ще премина и към останалите 4 категории като ще добавя и моите книжни препоръки и четива към които съм се насочила .

1. Прочетете книга от автор, чието име започва с първата буква от вашето име!
Да , знам ,че тази категория е доста индивидуална , но все пак   посочените заглавия могат да помогнат на някого. И така търсим книги от автори , чието име започва с М ...


 - Започвам с едно дълго отлагано и емблематично заглавие ,за което всеки е чувал и може би прочел , но аз все още не съм. Става дума за Крадецът на книги на Маркъс Зюсак. Ако и вие като мен все още отлагате прочита на това заглавие сега ви се отдава идеалната възможност .
Следващите ми предложения са също доста интригуващи: 
- Сорая - Мелтем Йълмаз
- Забранява се неверието в съдбата - Мамен Санчес


2. Прочетете книга, чието действие се развива в книжарница или библиотека!
Мммм.. каква прекрасна категория , в последните години у нас се издадоха доста такива книги , а аз съм чела единствено Книжарничката  на острова на Г. Зевин  , която ми хареса страшно много. Други интересни заглавия са :
- Всичко започна в книжарничката на Хюго  - Ш. Кинг
- Моята прекрасна книжарничка - Петра Хартлиб
- Книжарница на колела - Дж. Колган

3. Прочетете книга от жанр, който обикновено не четете!
За тази категория ще посоча книгите на една авторка , която се радва на голяма популярност у нас , но мен сякаш не успя да ме впечатли особено. Става дума за Рейнбоу Роуъл  и жанра , в който тя пише -т.нар. съвременна  литература. Единствения ми досег с авторката беше книгата "Прикачен" ,която определено не беше моето четиво. Бих се опитала да прочета "Елинор и Парк " например или друга книга стига да ми остане време.


4. Прочетете книга, която има жълт цвят на корицата!
Това май е любимата ми категория защото още като я прочетох и в съзнанието ми изникнаха две книги.
- Ще ти дам слънцето на Дж. Нелсън
-Летни дни и летни нощи на цял колектив автори под редакцията на С.Пъркинс
както и
-Неграмотното момиче , което можеше да смята -Ю.Юнасон
-Странните талисмани на Артър Пепър - Ф.Патрик


Надявам се постът ми да Ви е бил интересен и по някакъв начин да е събудил любопитството и интереса Ви към  четатота. Смятам ,че подобен тип инициативи са едно предизвикателство към читателя и дават възможност да се прочетат дълго отлагани  или малко по- разнообразни заглавия. Естествено четенето не е състезание , а удоволствие , така че не бива да губим тръпката  и вълнението от започването на нова книга.

0 коментара:

Публикуване на коментар