Ревю:Изборът -Кийра Кас

Издателство: Егмонт 
Поредица: Изборът 
Година на издаване: 2014г.
Корици:меки
Брой страници:328
Цена :12.90лв
Резюме:За 35 момичета Изборът е шансът на живота. Възможност да се измъкнат от съдбата, предопределена им още от раждането. Да бъдат увлечени в свят на блестящи рокли и безценни бижута. Да живеят в дворец и да се състезават за сърцето на прекрасния принц Максън.
Но за Америка Сингер да бъде избрана е кошмар. За нея това означава да се раздели с тайната си любов Аспен, който е роден в каста, по-долна от нейната. Да напусне дома си, за да се включи в яростна надпревара за корона, която не желае. И да заживее в дворец, който е под постоянна атака от бунтовници. Но когато Америка среща принц Максън, тя започва да се съмнява в плановете, коите е правила за себе си. И осъзнава, че животът, за който винаги е мечтала, не може да се сравнява с бъдещето, което никога не си е представяла, че ще има

Може би вече сте прочели десетки ревюта на книгата и сте  се наслушали на суперлативи за нея, но една сега дойде и моят ред да се докосна до историята и да изразя мнението си.
Ще започна с това ,че отначало историята с кастите ми се стори твърде позната както и състезателният елемент на избора.Разбира се нещата са попроменени ,но все пак ми напомняха и на едни други поредици,но приликите свършиха до тук.По нататък нещата бяха напълно различни и затова съм много доволна ,че прочетох книгата.
В "Изборът" нещата са доста по-бляскави - може да го забележите дори само от прекрасната корица (това наистина са едни от най-красивите корици ,които съм виждала до сега).Хареса ми усещането ,че все едно наблюдаваме конкурс за красота и надникваме "зад завесата ",където всяка участничка крие своите малки тайни .Възприех книгата по скоро като романтична  и  красива любовна история обсипана със звездния блясък на принцове и принцеси, отколкото като  типичната антиутопия, тъй като беше отделено повече внимание на взаимоотношенията между хората , а не на самите касти и организацията на обществото.
А сега нека ви разкажа малко и за самите герои.

Америка Сингер -тя ми стана симпатична още с първите страници- типичната тинейджърка , която не иска да се подчинява на всеобщите правила ,  а иска да е различна.До тук нищо  кой знае какво и въпреки това притежава някакъв магнетизъм.Първоначално тя твърдо отказва да участва  в толкова престижното състезание ,тъй като  е открила любовта в лицето на Аспен.- той също ми допадна страшно много.Но сякаш идеята на кастовите системи е да прави любовта между младите невъзможна.Америка е 5-ца , а Аспен 6-ца ,което значи ,че майка й никога няма да й позволи да се омъжи за него.тяхната тайна любов продължава цели две години,през който те си устройват тайни срещи в къщичката на дървото(романтично нали).Това просто нямаше как да не стопли сърцето ми и да не ме превърне  в защитник на тяхната връзка.Но за съжаление нещата доста бързо претърпяват обрат и Америка отива в замъка с разбито сърце  и с надежда ,че поне ще успее да помогне на семейството си финансово.

Аспен -както и по-горе написах той също ми стана много симпатичен  и се радвах на малките жестове ,които прави за Америка.За това как се скъсва от работа ,за да припечели пари за семейството си и за по - доброто им общо бъдеще.Но може би от гордост или несигурност Аспен взема едно грешно решение ,което променя всичко.


Принц Максън  Шрийв -очарователният млад принц , който търси достойна съпруга сред всичките 35 момичета.Интересното е ,че той няма никакъв опит с момичетата и като цяло с завързването на приятелства.Израсъл в замъка той сякаш е бил в клетка , а обграждащите го стени са го предпазвали от всичко , но са му попречили да се почувства като нормално младо момче.Той би могъл дари да завижда на Америка ,че поне  е срещала любовта ,докато той не е и сега му предстой да го стори  и то пред очите на целия свят.Звучи някак доста стресиращо.

С времето Америка успява да опознае Максън и да промени мнението си за него.
"Едва преди месец , гледайки образа му на телевизионния екран ,бях го възприемала като скован , необщителен , скучен мъж, когото не можех да си представя като обект на нечия любов.И макар да нямаше нищо общо с човека ,на който аз бях отдала сърцето си ,заслужаваше да бъде обичан"
Тя осъзнава достатъчно ясно ,че външния вид и облик доста често лъжат и макар да  е гледала образа на Максън пред телевизионния екран стотици пъти дори не си е  представяла каква личност е той.А принцът от своя страна не си е давал сметка за много неща случващи се в Илея  свързани с гладуващите и мизерстващи хора от по низшите касти , но с помощта на Америка проумява доста от несправедливостите и се опитва да ги поправи.Същевременно с това той няма как да остане безучастен към красотата на своята довереница .
"Ако не искаш да се влюбвам в теб , най-добре престани да изглеждаш толкова ослепително.Още сутринта ще заповядам на прислугата да ти скалъпи тоалет от стари чували"
Между тях се заражда едно интересно приятелство и това им дава възможност да споделят един с друг , но с времето между тях се прокрадват и по-дълбоки чувства , които силно объркват Америка.Тя усеща ,че все още е влюбена в Аспен , но

същевременно не  ебезразлична и съм Аспен.
Макар да не съм голям фен на любовните триъгълници в книгите трябва да призная ,че ситуацията тук е доста интересна.Дори аз не мога да определя на кого симпатизирам повече и затова нямам търпение да прочета и следващите книги от поредицата.Иронията тук се крие в това ,че историята на Америка започва с участието и в Изборът , а в крайна сметка тя самата трябва да направи избор.И избира най-доброто.

"Не избирам никого от вас.Избирам себе си."
Трябва да отбележа ,че второстепенните герои също бяха много интересни.Америка успя да си създаде няколко приятелства сред момичетата като изключим  ужасния образ на Селест.Ще ми е интересно да прочета и малко повече за отношението на крал Кларксън и  кралица Амбърли към момичетата.
В края на книгата стават ясни и имената на шестте участнички ,който ще продължат да се борят за сърцето на принца
"Изборът вече не беше  нещо , което просто ми се случваше ,той беше събитие , в което вземах дейно участие.Бях част от Елита."

0 коментара:

Публикуване на коментар