Ревю: Двор от мъгла и ярост -С. Дж. Маас


Издателство : Егмонт
Поредица: Двор от рози и бодли
Година на издаване: 2017г
Брой страници:720
Цена: 24,90лв.
Резюме:
Доброто. Аз не носех добро в себе си. Не носех нищо, а душата ми, вечната ми душа, беше прокълната...
Фейра оцеля от хватката на Амаранта и се завърна в Двора на пролетта, но трябваше да плати висока цена. Въпреки че вече притежава силите на Върховен елф, сърцето й остава човешко и не може да забрави ужасяващите дела, които е извършила, за да спаси народа на Тамлин.
Не е забравила и за сделката си с Рисанд, Великия господар на страховития Двор на нощта. Но докато се опитва да се пребори с мрачната плетеница от политика, страст и заслепяваща сила, заплашваща да я погълне, по-грандиозно зло се задава и тя може да се окаже ключът към неговото спиране. Само ако можеше да впрегне опустошителните си дарби, да излекува наранената си душа и да реши как иска да изгради както своето бъдеще, така и това на този разделен на две свят...

 Тук ще намерите ревю на Двор от рози и бодли :)

Както знаете аз съм една от многобройните почитателки на творчеството на Сара Дж.Маас ,въпреки че сравнително късно се докоснах до магията на Дворовете.
Първата книга  от трилогията ми хареса доста , очерта основните сюжетни линии и загатна какви епични битки ще предстоят ,но !"Двор от мъгла и ярост" е повече от достойно продължение ,което ми хареса много  повече  от първата книга. 
В общи линии след победата на Амаранта и възкресяването на Фейра нещата изглеждат горе долу спокойно , а в двора на Пролетта  се подготвят за сватба.Всичко изглежда доста розово , но всъщност Фейра е опустошена .След случилото се В недрата на планината  тя е като една празна черупка ,сякаш желанието за живот и радостта  са напуснали тялото ѝ завинаги , а всяка нощ я измъчват едни и същи кошмари. Но тъй като всички я възприемат като тяхна спасителка и непрестанно изразяват благодарността си към нея  , тя няма сили да признае колко слаба и недостойна се чувства , а вместо това се старае да си лепне фалшивата усмивка на лицето и да играе ролята на послушната жена до Тамлин. Определено ми стана толкова жал за нея и положението , в което се намираше. След всичко преживяно накрая тя пак се оказа в затвор , само че в този на Върховния господар на двора на Пролетта.

Тамлин  е образ ,който така и не успях да харесам . Още в първата книга имаше нещо ,което не ме ми допадна в него  - може би прекалената доброта и грижовност (твърде изкуствени и пресилени ми бяха) или това ,че така и не можах да усетя кога между него и Фейра се зароди уж такава голяма и всепоглъщаща любов. Затова
развитието на действието  в книгата ми допадна толкова.  Тамлин сякаш показва истинската си същност (за която подозирах още преди) и претърпява сериозна промяна.  Няма как да не спомена и Люсиен , който преди ми беше любимец ,но  сега сякаш волята и характера му се бяха изпарили и той се е превърнал в послушна
марионетка. Все пак финалът на книгата загатва за доста изненади от страна на Люсиен и се надявам да са положителни.

Рисанд - влюбих се в него още в началото ,макар да беше представен като отрицателен герои.Цялостния му образ е прекрасен ,а в книгата научаваме много повече за миналото му , за жертвите ,които е направил и страданията ,които е преживял.Върховният господар на двора на нощта е  истинско съкровище и смело мога да кажа ,че е един от любимите ми мъжки персонажи.

Много ми допаднаха и новите герои : Мор ,Азриел ,Касиан и Амрен
Първите трима образуват интересен любовен триъгълник ,макар да не искат да си признаят за това. Азриел и Касиан са могъши илириански воини и са едни от най-доверените хора на Рис ,а Мор е негова братовчедка и постепенно се превръща в добра приятелка на Фейра. Амрен е древно и могъщо същество ,което не принадлежи на този свят и въпреки това е затворена в човешко тяло и е готова да служи  безрезервно на Рисанд.

Развитието в образа на Фейра обаче  е най- главозамайващо . Тя вече няма нищо общо с онова крехко момиче,готово да пожертва себе си,за да спаси останалите.Сега вече  е истински воин и боец притежаващ най- различни сили и способности наследени от великите господари вдъхнали ѝ живот и това определено я прави доста сериозен противник.
Няма как да отрека ,че се радвам страшно много за развитието на отношенията между Фейра  и Рис .През цялото време между тях припламват искри и си разменят
закачливи коментари ,които бяха само прелюдия към истинската развръзка.
Мога да говоря много за книгата и героите ,но ще разкрия по-голямата част от събитията , а не искам да Ви развалям удоволствието от прочита ѝ.Затова ще бъда кратка и ще кажа ,че книгата е в пъти по добра от първата ,историята вече поема в доста по-различна посока ,а героите са претърпели истинска метаморфоза и тепърва показват истинската си същност . Не ми се мисли какво ще се случва в третата и последна книга.
Финалът ме остави доста разтърсена ,сърдита , ядосана , и тъжна.След прочитането на последната страница в мен бушува цял ураган от емоции. Естествено ,че не очаквах такава развръзка ,а случилото се обещава още по- динамично действие в третата книга.
И така ,ако сте имали възможността да се докоснете до творчеството на С. Дж.Маас значи е излишно да казвам ,че поредицата  ще Ви хареса и развълнува.(просто се подразбира :Д ) Ако все още не сте прочели нищо от феномена Сара ...,то имате възможност да изгълтате и трите книги на веднъж и да си доставите огромно удоволствие , така че направете го по скоро :)

0 коментара:

Публикуване на коментар