Ревю: Двор от рози и бодли - Сара Дж. Маас


Издателство : Егмонт 
Поредица:Двор от рози и бодли 
Година на издаване:2016г.
Цена:24.90лв.
Резюме:
Тя отнема живот. И сега трябва да го заплати със сърцето си.

Когато деветнайсетгодишната Фейрa убива вълк в гората, се появява звяр, който изисква възмездие. Тя е отвлечена в магическа земя, за която е чувала единствено от легендите. Фейрa открива, че нейният похитител не е животно, а Тамлин – един от безсмъртните и смъртоносни елфи, някога управлявали света.
Докато обитава имението му, чувствата й към Тамлин се трансформират от ледена враждебност в изгаряща страст, която изпепелява всички лъжи и предупреждения, които е чувала за прекрасният и опасен свят на елфите. Но над тези земи се надига древна и зловеща сянка и Фейрa трябва да намери начин да я спре… или Тамлин и народът му са обречени завинаги


Може би виждайки заглавието на публикацията вече сте си казали "ето го и поредното ревю на книгата ,за  която всеки говори и  всеки е чел " Да, така е - поредното ревю е , но си е моето ревю и моето мнение и затова  пак реших да го споделя  с Вас с риск написаното от мен да се препокрие с ревюта на други блогъри. Когато избухна цялата еуфория около книгата реших ,че има още време докато и другите две книги бъдат издадени и няма да бързам с прочита , а и
исках да довърша "Стъкленият трон"(другата поредица на авторката ,която просто обожавам) И така времето мина , последната книга от трилогията е вече факт и аз спонтанно една неделя реших да подхвана  книгата. Прочитайки първата страница вече бях сигурна ,че историята ще ми хареса.Просто има книги ,който те "хващат" буквално от първото изречение , но има и такива , който успяват да събудят интереса ми чак към средата . Е "Двор от рози и бодли" попада в първата категория и наистина се чувствах като хипнотизирана от книгата. През цялото време мислех за историята и героите и чаках момента ,в който отново ще хвана рийдъра и  ще почета. Както знаете  С. Дж.Маас е направила интересен преразказ на вечната история за красавицата и звяра само ,че с доста повече магия и вълшебства , любов и страст и битки и кръвопролития.

Фейра е бедно момиче , което трябва да ловува  ,за да изхранва семейството си , което от своя страна никак не оценява жертвите ,които тя прави за тях.  Загубил  семейното богатство бащата на Фейра сякаш се е отказал от живота и се е пуснал по течението без да се интересува ,че има три дъщери ,за които да се грижи. От своя страна двете сестри на Фейра сякаш не искат да приемат жестоката реалност , че семейството им е бедно , и отказват да положат каквито и да било усилия ,за да помогнат в прехраната.Поради тази причина Фейра често ходи  в гората със своя лък и се опитва да спаси семейството си от глада . Но в един прекрасен ден тя убива не какво да е ,ами вълк , който  всъщност не е обикновен вълк, а елф. Звучи доста интересно ,нали? Елфите живеят отвъд стената , която разделя света на хората и на елфите. По-голямата част от хората описват елфите като чудовища готови да ги разкъсат ,  а мирните им отношения се крепят на основата на договор сключен преди доста време.И така Фейра попада в света на елфите и по точно в Двора на пролетта , а там всичко се оказва изключително красиво ,цветно и подредено.като в приказка.Харесах образа на Фейра ,макар да не е сред най-любимите ми героини (ако трябва да я сравнявам със Селена Сардотиен , от другата поредица на авторката ,веднага избирам Селена , но това е друга тема.) Не може да се отрече , че е изключително смела и борбена , а на финала на книгата я харесах още повече. На моменти постъпваше леко необмислено и дори глупаво , но въпреки това съумя да се приспособи към един напълно нов свят и да направи невъзможното в името на любовта.

Тамлин  - Великият господар на Дворът на пролетта  или инъче казано звярът в приказката.
Той може да се преобразява в кръвожаден вълк и да  сее смърт ,но може да бъде  нежен и мил. В началото ми беше забавно как се опитваше да се държи мило с Фейра и дори да и прави комплименти , но по един доста непохватен начин Ако трябва да съм напълно честна в неговия образ нещо не ми достигна ... не успях да го харесам дотолкова,че да ми е любимец.На моменти не разбирах поведението му и това ,че буквално не правеше нищо , за да се бори за Фейра. Очаквах от върховен господар като него да се бори със зъби и нокти ,а не да пада на колене и да се моли за милост. Тук идва момента да кажа ,че нещо в отношенията му с Фейра също не ми достигна  ,за да повярвам искрено на любовта им и да почувствам силната връзка между тях. Сякаш нещата се случиха твърде бързо и след една прекарана нощ заедно те се обичаха безкрайно . Липсваше ми малко повече тръпка и емоция в отношенията им ,но това си е моето мнение.


Люсиен - той е добър приятел и съветник на Тамлин и много бързо ми стана симпатичен , а по -късно разбирайки какво е преживял още повече го харесах. В началото той не криеше ненавистта си към Фейра и това ,че не я иска в Двора на пролетта ,но с времето отношението му към смъртното момиче доста се промени. Те определено станаха приятели и спечелиха уважението един на друг. Люсиен се оказа напълно верен и предан на своя господар и това ми хареса изключително много.

Рисанд - и дойде ред на моя любимец. Да знам , той е от лошите и се очаква да ми е антипатичен , но ....истината е ,че го харесвам страшно много. Всяко негово действие спрямо Фейра си имаше основателна причина и каквото и да
направеше нямаше как да го намразя. Предполагам ,че в следващите две книги ще се разкрият още доста неща за живота на Рисанд и подбудите му да се превърне в това ,което е , а и отношенията му с  Фейра  ще са ми изключително интересни. Той е противоречив образ , който определено печели читателското внимание и според мен или бива заобичан веднага или намразен.Е аз определено оглавявам фен клубът му :)

"Радвай се ,че имаш човешко сърце, Фейра.Съжалявай онези ,които не чувстват нищо  "
Смятам, че "Двор от рози и бодли" е едва началото на една забележителна и епична история ,която  успя да развълнува много читатели , а аз вече съм в плен на елфическата  магията. Сара Дж. Маас за пореден път доказва ,че е невероятен разказвач ,който омагьосва читателите и ги превръща в част от действието и събитията. Ако все още не сте се докоснали до тази магия Ви препоръчвам да го направите незабавно.

0 коментара:

Публикуване на коментар