Книги ,които създават коледно настроение


Здравейте книжни мишлета :)
Както сте видели от заглавието днешния пост е на коледна тематика. Да , знам че има доста време до коледните празници , но за мен това е любимия момент от годината и  поради  тази причина празничния дух ме обзема от доста рано. Това естествено се отразява и върху книгите , които чета и определено ми се иска и те да допринесат с нещо за засилването на Коледния дух. Във връзка с това реших да Ви предложа няколко заглавия ,които може би ще заразят и Вас с Коледно настроение и ще Ви сгреят в студените зимни вечери. Постарах се да включа по нещо от почти всяко издателство , тъй като е хубаво да има разнообразие и повече опции за читателя.
Нямаше как да не започна с една класика, без която поне за мен , Коледата не е същата :
1. Хари Потър - Дж. К.Роулинг
Може да е банално или клиширано ,но поне за мен е невероятно удоволствие да чета някоя от книгите за Хари Потър по Коледа. да не говорим ,че издавайки илюстрованите издания на поредицата от изд. Егмонт тотално спечелиха уважението ми и чувството да разлистиш това красиво колекционерско издание е приказно.Все още не съм се сдобила с третата книга , но за Коледа мисля да си подаря .

2.Коледна песен - Чарлз Дикенс
Още една безспорна класика ,с която  издателство  Пан ни радват. Признавам си ,че не съм я чела , а само съм гледала филма и ми се иска тази Коледа да поправя грешката.

3.Любими коледни истории  -Джани Родари
Имам книгата и нямам търпения да я зачета , а илюстрациите и оформлението са чудесни. Книжката е
малка , а историите са кратки ,така че предполагам една вечер на топло под одеялото ще ми е достатъчна за прочита й.

4.Любовта ми подари - този сборник с разкази от изд. Сиела  излезе миналата година ,но тогава не успях да се добера до него ,а това лято прочетох друг подобен сборник -Летни дни и летни нощи и съм с леко смесени чувства по отношение на тези кратки разкази. Сякаш не са моето четиво и мога да прочета един ,два ,след което ми омръзват, но все пак бих им дала шанш -все пак носят коледен дух в себе си .


5. Целувка в Ню Йорк - К. Райдър
И тази книга ми е от миналата година и послушно си чака реда за тази Коледа. Според резюмето ми звучи като приятна и лека любовна история с типичния коледен привкус ,но когато я прочета ще разкажа по -подробно.

6. Коледни пожелания и бисквитени целувки -Дж. Хейл
Това е ново издание , с което издателство  Хермес ни радват. Самото заглавие звучи много сладко  , романтично и коледно. Корицата е красива и нежна и смятам, че такава любовна история винаги би била подходяща за четене през декември.

7. Седем дни от нашия живот - Франческа Хоркан
 Издателство  Кръгозор също ще ни зарадват с нещо коледно , макар и заглавието да не подсказва за това. От резюмето разбрах ,че става дума за семейна история ,в която всички от фамилията Бърч се събират заедно и са принудени да прекарат Коледните празници под един покрив , а това със сигурност вещае доста забавни и емоционални моменти за героите.

8. Как малкия Клаус стана Дядо Коледа - Лиман Франк Баум
Още от пръв поглед се влюбих в тази корица. Поздравления за  издателство  Колибри  , тъй
като изданието изглежда изключително луксозно и красиво. Все още не може да се намери по книжарниците ,тъй като официалната дата на издаване е  17.11.2017г. ,но корицата е просто приказна и смятам ,че историята е подходяща както за малки деца ,така и за "пораснали деца" като мен.


9.Писма до Дядо Коледа -Дж. Р. Р. Толкин

Мисля ,че книгата излезе миналата година благодарение на издателство Колибри  и то с твърде корица и прекрасна илюстрация.Не съм запозната със съдържанието ,но заглавието и корицата изглеждат достатъчно примамливи и колкото и да е лошо да се съди една книга по корицата няма как да остана безучастна към приказните коледни илюстрации.

10.Сняг вали -Дж.Грийн ,М.Джонсън , Л.Миракъл

Тази книга е доста предпочитана от повечето читатели по Коледа и съдържа три разказа. Отлагам прочита й от доста време ,но предвид корицата и заглавието смятам ,че е изключително подходящо заглавие за снежните дни.

Е това бяха моите предложения за предстоящите празници като всяка една от тези книги би била и чудесен коледен подарък за приятел. Споделете и Вие чели ли сте някоя от книгите и какви са вашите планове и идеи за коледни четива.

2 коментара:

  1. "Коледна песен" е в списъка ми за четене преди Коледа. До миналата година исках и "Любовта ми подари", но след разочарованието, което бе "Летни дни, летни нощи" - не мисля, че ще дам шанс на книгата. "Целувка в Ню Йорк" също ми звучи интересно и ако ми попадне пред очите, докато съм в библиотеката ще я взема, тъй като не планирам да си купувам подобна книга. :)

    ОтговорИзтриване
  2. И аз определено бях леко разочарована от "Летни дни ,летни нощи" , а за останалите книги .... ще видя какво ще успея да прочета в края на краищата :)

    ОтговорИзтриване