Тънкото изкуство да не ти пука - Марк Менсън

Издателство: Хермес
Година на издаване: 2018 г.
Брой страници : 224
Цена: 14,95 лв.
Резюме: 
Повечето хора мечтаят за безоблачно щастие, вечна любов, привлекателна външност, вдъхновяваща и високоплатена работа... Накратко – живот, за който останалите да им завиждат. Социалните мрежи и консуматорската ни култура постоянно подхранват този фалшив идеал за щастие. Гарантираните начини да го постигнем обаче все повече заприличват на сапунен мехур, който авторът на тази книга спуква, като заявява смело: „Целият този сладникав позитивизъм и радостни врели-некипели за самопомощ наблягат най-вече на това, което ви липсва. Ключът към добрия живот е да не ви пука за това да трупате още и още, а да ви пука само за истинските и важните неща“.
Преди да осъзнаем това обаче, трябва да осмислим голяма част от неприятните истини и да имаме реалистични очаквания. Марк Менсън развенчава редица установени „житейски правила“ и прави доста шокиращи заявления, докато ни въвежда в тънкостите на изкуството да не ни пука.

Може да ме откриете и на  Facebook страницата ми :)

Здравейте , 
реших да Ви поговоря за тази книга , тъй като още със заглавието си тя предизвиква читателското любопитство , а резюмето веднага подтиква към покупка и прочит с цел да научим нещо ново и да усвоим тънкото изкуство да не ни пука. 
Такова беше и моето желание , а очакванията ми наистина бяха високи , но уви за мен книгата беше пълно разочарование .
"Желанието да имате повече положителен опит само по себе си е негативен опит. И, парадоксално, приемането на негативния опит представлява позитивен опит."
Самият изказ и стил на писане на моменти ми идваха твърде цинични ,неразбираеми , противоречащи си и дори объркващи (може и в мен да е проблемът )
"Знаете ли кой човек базира целия си живот на емоциите си? Тригодишното хлапе. И кучетата. Знаете ли какво още правят тригодишните и кучетата? Серат на килима."

Авторът има доста интересна гледна  точка по много въпроси   ,но за съжаление аз не успях да вникна в неговите идеи , за да ги разбера , осмисля и те да ми помогнат по някакъв начин . Признавам, че на моменти имаше леки прозрения , част от написаното ме  накара да се замисля , но в крайна сметка самото четене на книгата ми беше доста тегаво и ми отне много време ... дори вече забравих какво пишеше в началото .

"Желанието да натрупвате повече позитивни житейски преживявания е само по себе си негативно преживяване. И колкото и парадоксално да звучи, приемането на негативното преживяване е само по себе си позитивно преживяване."
Наясно съм ,че авторът е много популярен блогър  с огромна аудитория и се възхищавам ,че е успял да превърне хобито си в доходоносно и носещо му удоволствие ,но бих предпочела да чета кратки статии с определена насоченост , отколкото цялата му книга ,която някак си предизвика каша в главата ми. 
"Нездравословната любов се базира на двама души, които се опитват да избягат от своите проблеми чрез емоциите си един към друг – с други думи те се използват един друг като бягство от реалността. Здравословната любов се основава на двама души, които осъзнават и работят върху своите проблеми, подкрепяйки се един друг."
Тъй като няма какво толкова да кажа за книгата ,(мнението ми се обобщава с няколко думи) предпочитам да споделя с вас няколко цитата , а вие сами ще си направите изводите и ще решите дали да дадете шанс на книгата .

"Най-радикалните промени на гледната ни точка често пъти се случват в края на най-лошите ни моменти. Само след като изпитаме силна болка, сме готови да разгледаме ценностите си и да се запитаме защо ни подвеждат. Имаме нужда от някаква житейска криза, за да успеем обективно да преценим какво е осмисляло живота ни и чак след това да обмислим смяната на курса."
"Животът в същината си е безкрайна серия от проблеми. Разрешението на един е просто създаването на друг."
"Страдаме поради простата причина че страданието е биологично полезно. То е предпочитаният начин на природата да вдъхнови промяна. Ние сме еволюирали до ниво, на което постоянно живеем с известна степен на неудовлетворение и несигурност, защото именно леко неудовлетворените и несигурни същества ще направят така, че да се изменят и да оцелеят."
"Да си открит за своята несигурност парадоксално те прави по-уверен и харизматичен сред другите. Болката от искрената конфронтация е това, което създава най-голямото доверие и респект във връзките. Страданието от страховете ни е това, което ни позволява да изградим куража и постоянството си.
"Ако искате да промените как виждате проблемите, трябва да промените това, което цените и/или как измервате успеха и провала." 
"В моя живот ми е пукало за много неща и много хора. Също така не ми е пукало за много неща и много хора. И като пътя, по който никога не съм поел, това, за което не ми пукаше, беше онова, което е наистина важното." 

0 коментара:

Публикуване на коментар