Предимствата на електронния четец

Здравейте ,
реших да напиша този пост доста спонтанно , тъй като напоследък още повече се уверих в удобството и предимствата на електронния  си четец. Да знам, темата за и против електронните четци е доста обширна и често дискутирана , хората редовно сравняват качества  и преимуществата на електронните и хартиените книги , но аз няма да правя съпоставки или да обобщавам кое е по -хубаво и кое не , а ще поговоря за положителните страни на електронния четец поне за мен и защо лично аз го предпочитам пред хартиената книга (това разбира се е  личното ми мнение и не искам да го налагам върху никого. )
Ще започна с първото и най-важно нещо за мен мога да чета на тъмно. В 80% от случаите аз чета вечер преди  да заспя и обичам да си легна ,да изгася лампата и да се приспя с книгата. С хартиеното издание това няма как да се случи ,тъй като би ми се наложило да чета на светната лампа ,която допълнително да натоварва очите ми .
Следващото нещо е размерът и големината на четеца. Когато чета в леглото или на дивана пак ми е много по-удобно да го държа с една ръка и само  с един пръст да сменям страниците. да не говорим за удобството при транспортиране. Едно е да сложа четеца в дамската си чанта , а съвсем друго е да се опитвам  да натъпча хартиената книга. Освен това има огровна вероятно да я повредя по някакъв начин -ъгълчетата да се прегънат ,смачкат или дори накъсат или да се изцапа с нещо, а четеца си седи на сигурно място в калъфчето си и така го разнасям в чантата си по цяла седмица.
И стигаме до поредното важно нещо Финансовата страна на нещата  По тази тема също се водят доста спорове , но от където и да го погледнем възможността да си свалиш книгата ,отколкото да дадеш 15- 17 лв.за нея (като съществува и реалната опасност тя изобщо да не ти хареса) си е доста по -рентабилна. Ако човек чете да кажем по 4 книги на месец ,които са по 15лв. това са едни 60 лв. на месец , които не всеки би могъл да отделя от бюджета си  или с тях да си вземе нещо по- необходимо.(поне аз съм на това мнение) Разбира се от време на време и аз си купувам книги , предимно от намаления , също така обичам да ги получавам като подарък
,така че и аз си имам известна колекция от книжки в къщи.
 И сега ще спомена няколко дребни преимущества , които също са доста важни .Например имаме възможност да си увеличаваме и намаляваме шрифта ,нещо много полезно за хора носещи очила.  Не са ни необходими книгоразделители или нещо друго за отбелязване , тъй като четеца запомня до къде сме стигнали. За мен е удобно ,че мога и да си маркирам цитатите от дадена книга , а не да се чудя с какви листчета  да ги отбелязвам.Също така четеца дава възможност да поберем огромен брой книги на такова малко устройство. И като стана дума за това колкото и да ми е хубаво в къщи да имам книги ,в един момент се оказва ,че няма достатъчно място за тях и етажерките се оказват малки ,а да не говорим, че събират и доста прах :Д
Е , това беше краткото ми мнение по въпроса. Не го налагам на никого и не казвам ,че съм права , но поне за мен е така . Естествено има доста привърженици на хартиените книги , които обожават аромата на нова хартия и усещането на докосват страниците(аз също харесвам всичко това), но за да мога да се потопя в атмосферата на книгата и да седна удобно да чета хартиеното издание ми е необходимо достатъчно време и спокойствие , с което да си призная не разполагам.  Затова вярвам ,че съвременните технологии доста ни улесняват и ни помагат . Все пак всичко се развива , дори и четенето на книги придобива нов облик. Ще се радвам и Вие да изразите мнението си по темата :)

0 коментара:

Публикуване на коментар